BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

“Pačiolis” uždaro “Marketingo” žurnalą

Savo blogo įrašus pradėsiu nuo negatyvios naujienos. Kaip paaiškėjo, artimiausiu metu (nuo kitų metų pradžios) UAB “Pačiolis” ketina nutraukti žurnalo “Marketingas” leidybą ir taip bent laikinai padėti paskutinį tašką rinkodaros specialistams skirtų lietuviškų periodinių leidinių sagoje. Šiais metais panašus likimas ištiko ir pagrindinį “Marketingo” konkurentą - žurnalą “Reklamos ir marketingo idėjos”.


Iš patikimų šaltinių teko girdėti, kad yra planų dalį “Marketingo” autorių perkelti į kito “Pačiolio” leidžiamo mėnesinio žurnalo “Vadovo pasaulis” redakciją. Kiek iš to bus naudos, pamatysime kitais metais, kai pasirodys pirmieji “jungtiniai” “Vadovo pasaulio” numeriai, ruošiami bendros autorių komandos. Tačiau jau dabar aišku, kad marketingistai savo spaudos leidinio lietuvių kalba neturės, nes “Vadovo pasaulis” yra visai “kito sukirpimo” ir skirtas plačiai vyresnei auditorijai.


Nesiimsiu vertinti, kodėl abu marketingistams skirti leidiniai po poros metų veiklos užsidarė. Nesutikčiau su tais, kurie visą kaltę suverstų mažai rinkai ir per daug specializuotam leidinių pobūdžiui. Poreikis profesionaliam leidiniui tikrai yra, 3000 egzempliorių tiražas tikrai garantuotas. Tuo labiau, kad “Reklamos ir marketingo idėjos” parodė, jog už tokį leidinį prenumeratoriai pasiruošę mokėti tikrai nemažus Lietuvos masteliais pinigus (iki 20 Lt už numerį). Pažiūrėkime vien į rinkodaros konferencijų kiekį, dalyvavimo kainą ir dalyvių skaičius. Matyti, kad žinių trūkumas ir noras jų gauti yra.


Matyt, išryškėja problema, kad Lietuvos žiniasklaidoje nėra specialistų (leidėjų ir redaktorių), galinčių kurti ir palaikyti nišinius profesinius produktus. Tokie produktai turi būti tiek platūs (per daug susisiaurinti skaitytojų auditorijos negali), tiek gilūs (paviršutiniškas temų nagrinėjimas nieko neduoda), bet ne per daug. Tai sudėtingas darbas, kurio mano nuomone, nesugebėjo atlikti nei “Marketingas”, nei “Reklamos ir marketingo idėjos”.


Pabaigai reiktų pridurti, kad be minimų dviejų žurnalų kiek anksčiau į retai leidžiamą reklamos katalogą transformavosi dar siauresnės specializacijos estų leidžiamas, bet visoms Baltijos šalims skirtas žurnalas “Baltic Marketing & Advertising”, o apie marketingą plačiau bandžiusi rašyti “Verslo banga” akivaizdžiai baigia išsikvėpti.

Rodyk draugams

Komentarai (5)

  1. Anonymous:

    yra "best-marketing". pasikeite nuo preito pavasario. noreciau, kad neklaidintumete. susisiekime: arturas@best-marketing.com

    redaktorius

  2. gr:

    O kodėl best-marketing negalima įsigyti įprastose spaudos platinimo vietose?

  3. arturas:

    taip, nera, bes skirtas reklamos ir rinkodaros specialistams imonese ir agenturose. nera strategijos daryti dideliu tirazu ar ekspansijos i enduser lygmeni. tiksline auditorija pasiekiama per konferencijas ir direct mailu. tikiu kad, paprastiems vartotojams is 128 psl butu idomu tik Kanu reklamos…

  4. gr:

    Manau, kad ir spaudos kioskuose žurnalą pirktų tik tie, kuriems jis įdomus, t.y. dirbantys šioje srityje. Prenumeruotų taip pat. Juolab, kad kaina (51,79 Lt + 5% PVM) ne tokia, kurią su reklama ar rinkodara nesusiję žioplinėtojai mokėtų už Kanų reklamas.

    Nesu susipažinusi su žurnalų leidyba, dėl ko nežinau galimų įprastų spaudos prekybos būdų stabdžių. Galbūt iš Baltic Marketing & Advertising prekybos patirties žinote, jog tokio tipo leidinį taip platinti neapsimoka - dėl mažo tiražo daugiau vargų nei pajamų?

  5. Anonymous:

    tikrai pritariu autoriui. rinka ir poreikis tikrai yra.
    nereklamai.lt komanda

Rašyti komentarą