BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Alfa.lt ambicijos ir pasiekimai

Nuo pat Alfa.lt projekto paskelbimo buvo įdomu stebėti, kaip šio projekto autoriai iš “Alfa Media” (”MG Baltic” koncerno dalis) mes iššūkį Lietuvos internetinių naujienų leidinių rinkos lyderiui “Delfi” bei kitiems šios rinkos dalyviams: “Omni“, “Zebra” ir pan.


Pradžia buvo daug žadanti: neblogai žinomų autorių komanda su Vladimiru Liaučiumi ir Virgiu Valentinavičiumi priešakyje, geras užnugaris iš koncerno, kuriam priklauso “Apranga“, “Mineraliniai vandenys“, “Stumbras” ir kitos gerai žinomos įmonės, pusės, bendras projektas su LNK per tuos pačius savininkus, “Gauminos” indėlis (aišku, neblogai apmokamas).


Gal tik kiek keista buvo, kad “MG Baltic” ėmėsi tokio nedidelio ir ribotų augimo galimybių projekto rinkoje, kuri jau pakankamai pripildyta. Prieš kurį laiką koncernas išpardavė jo savininko Dariaus Mockaus “manufaktūromis” pavadintas įmones, nedarančias keliasdešimties milijonų litų apyvartos per metus (į šių įmonių sąrašą pateko “Toy's Market” ir “RuDuDu” tinklus valdanti “Mevasta”, “Birštono mineraliniai vandenys”, agrofirma “Sėklos” ir kt.). Alfa.lt atveju visa rinka yra mažesnė nei “Mevastos” ar “Sėklų” metinė apyvarta. Viena paguoda - rinka gana sparčiai auga.


Tačiau pirmieji Alfa.lt žingsniai nebuvo tokie geri, kaip tikėtasi. Vienas populiaresnių lietuviškų blogų “Žudyk reklamą” šį pirmadienį viename įraše, manau, išreiškė dominuojantį požiūrį į Alfa.lt - kažkas su ja blogai ir noro lankytis joje nėra. Komentatoriai taikliai pastebėjo, kad konkurencinio pranašumo prieš kitus internetinius leidinius Alfa.lt neturi, o techninis svetainės įgyvendinimas ne itin vykęs.


Dar viena problema - projekto marketingas. Tiksliau - jo klaidos. Nuo pat pradžių “Alfa.lt” pozicionavimas kėlė klausimų, o realybės šou “Alfa.lt” per LNK dar labiau viską supainiojo. TV panaudojimo projekto reklamai sėkmingu tikrai nepavadinčiau, o ir dabar vykstanti reklaminė “Alfa.lt” akcija spaudoje ir internete palieka daug klausimų jos užsakovams.


Panašu, kad artimiausiu metu naujo lyderio interneto leidinių rinkoje karūnavimo nebus. Lauksime ir žiūrėsime, kiek ilgam “MG Baltic” vadovybei užteks kantrybės (ir idėjų) finansuoti lyderiu netapusį (ir nuostolingą) projektą. Kitas variantas - tai politinės tribūnos pasiruošimas artėjantiems rinkimams, bet kam tada reikėjo pardavinėti naujienų agentūrą ELTA?

Rodyk draugams

Komentarai (6)

  1. Anonymous:

    Alfos marketinge - klaidų daug ir nemažų. Bet kaip jau yra taip.

    Man įdomiausia, kodėl MG Baltic tokį projektą pradėjo? Iš to pinigo labai daug juk neišspausi. Gal kada nors plės internetu teikiamas paslaugas ar pan.? O gal tikėjosi įsukti ir parduoti? O gal alfa.lt dėl kokių nors priežasčių reikalinga į žiniasklaidos komplektą prie jau turimos televizijos ir žurnalų leidybos įmonės?

  2. Anonymous:

    žinia kam - visi kas imasi spaudos ne kaip biznio bando įtakoti (o net ir formuoti) visuomenės nuomonę. Tiesa, bandymas daryti tai nauju interneto portalu. Ghm, abejotinas. Net ir viešasis LT tualetas aprašinėtomis sienomis delfi.lt po truputį tai suprast pradeda.

  3. gr:

    Aš gal kiek ir naivi, bet pasilieku prie nuomonės, jog alfa.lt sukurtas pelno siekimo tikslais.

  4. Anonymous:

    Prie ko čia „Gaumina“?

  5. Kronikininkas:

    Zmones is vidaus kalba, kad "Gaumina" prikisus nagus, o D. Bagdziunui net pareigos ten numatytos yra.

  6. internetas:

    Alfa.lt kure kazkokia Webmedia, jie ir priziuri ta portala. Idomu ar jie nesupranta ka reikia daryti ar ju uzsakovai neturi jokio sveiko proto. Kuria jau ketvirta Delfi? Kokia prasme?

Rašyti komentarą